Is uw organisatie marktgericht? Doe de test.



Bij elke stelling scoort u een cijfer tussen de 1 en de 5

Als hetgeen in een stelling staat nauwelijks gebeurt, dan vult u het cijfer 1 in.
Als hetgeen in de stelling staat in zeer hoge mate gebeurt, dan vult u het cijfer 5 in.

De cijfers 1 tot en met 5 hebben de volgende betekenis:
1. sterk mee oneens
2. mee oneens
3. niet mee eens/niet mee oneens
4. mee eens
5. sterk mee eens

Scoor nu elke stelling met een cijfer tussen de 1 en de 5, vul uw voornaam, achternaam, naam van uw organisatie en uw e-mail adres in en druk op “Verzenden”. Binnen enkele dagen krijgt u de uitslag.



1. Klanttevredenheid is de basis voor alles wat we doen in mijn organisatie.
 
2. We zijn steeds op zoek naar de behoeften van onze klanten / afnemers en passen al onze activiteiten daarop voortdurend aan.
 
3. In onze organisatie zijn we open over de positieve en negatieve ervaringen van klanten.
 
4. Om voordelen te behalen ten opzichte van concurrenten baseren we ons op het kennen van de behoeften van onze klanten / afnemers.
 
5. Onze organisatie meet met regelmaat en systematisch de tevredenheid van onze klanten / afnemers.
 
6. We meten regelmatig of vragen en opmerkingen van onze klanten / afnemers snel en correct worden beantwoord en afgewikkeld.
 
7. Onze organisatie richt zich meer op de klanten / afnemers dan op de concurrenten.
 
8. Onze organisatie bestaat vooral om klanten / afnemers te bedienen.
 
9. We bevragen onze klanten / afnemers ten minste één maal per jaar om de kwaliteit van onze producten en/of diensten te meten.
 
10. De uitkomsten van het onderzoek naar klanttevredenheid worden binnen de hele organisatie verspreid.
 
Voornaam
 
Achternaam
 
Naam organisatie
 
E-Mail
 

(C) 2009 - Cratus Uitgevers, Alle rechten voorbehouden

Deze pagina afdrukken